Draaibaarheid: sommige lampen zijn draaibaar, zodat je de hoek kunt aanpassen en het licht in de gewenste richting kunt richten. Dit kan handig zijn bij mountainbiken, waar je het licht kan richten op moeilijk zichtbare stukken van de weg.
- Montage op het stuur: het voorlicht moet goed op het stuur van je fiets worden bevestigd, zodat het licht niet beweegt. De meeste voorlampen hebben een handige bevestiging die je eenvoudig kunt vastklikken en loshalen.
- Bevestiging van het achterlicht: het achterlicht kan meestal op de zadelpen of het frame van je fiets worden bevestigd. Kijk of het achterlicht stevig genoeg vast zit, maar ook makkelijk te verwijderen is.
- Waterdichtheid: aangezien je waarschijnlijk ook in slechte weersomstandigheden fietst, is het belangrijk dat je verlichting minimaal een waterdichtheid van IPX4 of hoger heeft.
- Draaibaarheid: sommige lampen zijn draaibaar, zodat je de hoek kunt aanpassen en het licht in de gewenste richting kunt richten. Dit kan handig zijn bij mountainbiken, waar je het licht kan richten op moeilijk zichtbare stukken van de weg.
Mountainbike: mountainbikers hebben verlichting nodig die een breed en krachtig licht uitstraalt, omdat ze vaak door donkere bossen, over rotsige paden of steile hellingen fietsen. Fietsverlichting mtb moet robuust zijn, goed bestand tegen schokken en regen, en tegelijkertijd een breed lichtveld bieden. Mountainbike verlichting is meestal veel sterker dan die voor stads- of racefietsen.
- Stadsfiets: verlichting voor stadsfietsen is meestal ontworpen voor kortere ritten in goed verlichte gebieden. Het is vaak een praktische, eenvoudig te bevestigen lamp die je zichtbaar maakt voor andere weggebruikers. Het voorlicht is meestal niet te fel, maar wel sterk genoeg om te zorgen dat je opvalt in het verkeer.
- Racefiets: verlichting voor racefietsen is vaak lichter en aerodynamischer. Je hebt verlichting nodig die je zichtbaarheid garandeert zonder teveel gewicht toe te voegen aan de fiets. Aangezien je sneller rijdt, is het belangrijk dat het licht een behoorlijke afstand verlicht zonder dat het te veel energie verbruikt. Daarom kiezen veel wielrenners voor oplaadbare lampen met een goede batterijduur.
- Mountainbike: mountainbikers hebben verlichting nodig die een breed en krachtig licht uitstraalt, omdat ze vaak door donkere bossen, over rotsige paden of steile hellingen fietsen. Fietsverlichting mtb moet robuust zijn, goed bestand tegen schokken en regen, en tegelijkertijd een breed lichtveld bieden. Mountainbike verlichting is meestal veel sterker dan die voor stads- of racefietsen.
Draaibaarheid: sommige lampen zijn draaibaar, zodat je de hoek kunt aanpassen en het licht in de gewenste richting kunt richten. Dit kan handig zijn bij mountainbiken, waar je het licht kan richten op moeilijk zichtbare stukken van de weg.
- Stadsfiets: als je voornamelijk door goed verlichte straten fietst, heb je niet extreem veel licht nodig. Een voorlicht tussen de 100 en 300 lumen is meestal voldoende om jezelf zichtbaar te maken voor andere weggebruikers zonder dat je ze verblindt. Het achterlicht kan vaak volstaan met 20 tot 50 lumen.
- Racefiets: voor de racefiets ligt het aantal lumen meestal tussen de 300 en 500 lumen voor het voorlicht. Je rijdt vaak sneller en hebt meer licht nodig om de weg goed te zien. Omdat je ook langere afstanden aflegt, moet je er bovendien voor zorgen dat je verlichting goed zichtbaar is voor andere verkeersdeelnemers, zodat je veilig kunt rijden, zelfs in het donker of bij schemering.
- Mountainbike: als je de natuur in trekt en door onverlichte bossen of bergen fietst, heb je veel krachtiger licht nodig. Verlichting van 1000 lumen of meer is dan ook vaak noodzakelijk om voldoende zicht te hebben op het pad voor je. Omdat je onregelmatige terreinen begaat, is het belangrijk dat het licht een breed en ver bereik heeft.
Draaibaarheid: sommige lampen zijn draaibaar, zodat je de hoek kunt aanpassen en het licht in de gewenste richting kunt richten. Dit kan handig zijn bij mountainbiken, waar je het licht kan richten op moeilijk zichtbare stukken van de weg.
- Stadsfiets: als je voornamelijk door goed verlichte straten fietst, heb je niet extreem veel licht nodig. Een voorlicht tussen de 100 en 300 lumen is meestal voldoende om jezelf zichtbaar te maken voor andere weggebruikers zonder dat je ze verblindt. Het achterlicht kan vaak volstaan met 20 tot 50 lumen.
- Racefiets: voor de racefiets ligt het aantal lumen meestal tussen de 300 en 500 lumen voor het voorlicht. Je rijdt vaak sneller en hebt meer licht nodig om de weg goed te zien. Omdat je ook langere afstanden aflegt, moet je er bovendien voor zorgen dat je verlichting goed zichtbaar is voor andere verkeersdeelnemers, zodat je veilig kunt rijden, zelfs in het donker of bij schemering.
- Mountainbike: als je de natuur in trekt en door onverlichte bossen of bergen fietst, heb je veel krachtiger licht nodig. Verlichting van 1000 lumen of meer is dan ook vaak noodzakelijk om voldoende zicht te hebben op het pad voor je. Omdat je onregelmatige terreinen begaat, is het belangrijk dat het licht een breed en ver bereik heeft.
- Montage op het stuur: het voorlicht moet goed op het stuur van je fiets worden bevestigd, zodat het licht niet beweegt. De meeste voorlampen hebben een handige bevestiging die je eenvoudig kunt vastklikken en loshalen.
- Bevestiging van het achterlicht: het achterlicht kan meestal op de zadelpen of het frame van je fiets worden bevestigd. Kijk of het achterlicht stevig genoeg vast zit, maar ook makkelijk te verwijderen is.
- Waterdichtheid: aangezien je waarschijnlijk ook in slechte weersomstandigheden fietst, is het belangrijk dat je verlichting minimaal een waterdichtheid van IPX4 of hoger heeft.
- Draaibaarheid: sommige lampen zijn draaibaar, zodat je de hoek kunt aanpassen en het licht in de gewenste richting kunt richten. Dit kan handig zijn bij mountainbiken, waar je het licht kan richten op moeilijk zichtbare stukken van de weg.
- Stadsfiets: als je voornamelijk door goed verlichte straten fietst, heb je niet extreem veel licht nodig. Een voorlicht tussen de 100 en 300 lumen is meestal voldoende om jezelf zichtbaar te maken voor andere weggebruikers zonder dat je ze verblindt. Het achterlicht kan vaak volstaan met 20 tot 50 lumen.
- Racefiets: voor de racefiets ligt het aantal lumen meestal tussen de 300 en 500 lumen voor het voorlicht. Je rijdt vaak sneller en hebt meer licht nodig om de weg goed te zien. Omdat je ook langere afstanden aflegt, moet je er bovendien voor zorgen dat je verlichting goed zichtbaar is voor andere verkeersdeelnemers, zodat je veilig kunt rijden, zelfs in het donker of bij schemering.
- Mountainbike: als je de natuur in trekt en door onverlichte bossen of bergen fietst, heb je veel krachtiger licht nodig. Verlichting van 1000 lumen of meer is dan ook vaak noodzakelijk om voldoende zicht te hebben op het pad voor je. Omdat je onregelmatige terreinen begaat, is het belangrijk dat het licht een breed en ver bereik heeft.
Mountainbike: mountainbikers hebben verlichting nodig die een breed en krachtig licht uitstraalt, omdat ze vaak door donkere bossen, over rotsige paden of steile hellingen fietsen. Fietsverlichting mtb moet robuust zijn, goed bestand tegen schokken en regen, en tegelijkertijd een breed lichtveld bieden. Mountainbike verlichting is meestal veel sterker dan die voor stads- of racefietsen.
- Stadsfiets: als je voornamelijk door goed verlichte straten fietst, heb je niet extreem veel licht nodig. Een voorlicht tussen de 100 en 300 lumen is meestal voldoende om jezelf zichtbaar te maken voor andere weggebruikers zonder dat je ze verblindt. Het achterlicht kan vaak volstaan met 20 tot 50 lumen.
- Racefiets: voor de racefiets ligt het aantal lumen meestal tussen de 300 en 500 lumen voor het voorlicht. Je rijdt vaak sneller en hebt meer licht nodig om de weg goed te zien. Omdat je ook langere afstanden aflegt, moet je er bovendien voor zorgen dat je verlichting goed zichtbaar is voor andere verkeersdeelnemers, zodat je veilig kunt rijden, zelfs in het donker of bij schemering.
- Mountainbike: als je de natuur in trekt en door onverlichte bossen of bergen fietst, heb je veel krachtiger licht nodig. Verlichting van 1000 lumen of meer is dan ook vaak noodzakelijk om voldoende zicht te hebben op het pad voor je. Omdat je onregelmatige terreinen begaat, is het belangrijk dat het licht een breed en ver bereik heeft.
Draaibaarheid: sommige lampen zijn draaibaar, zodat je de hoek kunt aanpassen en het licht in de gewenste richting kunt richten. Dit kan handig zijn bij mountainbiken, waar je het licht kan richten op moeilijk zichtbare stukken van de weg.
Mountainbike: als je de natuur in trekt en door onverlichte bossen of bergen fietst, heb je veel krachtiger licht nodig. Verlichting van 1000 lumen of meer is dan ook vaak noodzakelijk om voldoende zicht te hebben op het pad voor je. Omdat je onregelmatige terreinen begaat, is het belangrijk dat het licht een breed en ver bereik heeft.
- Stadsfiets: als je voornamelijk door goed verlichte straten fietst, heb je niet extreem veel licht nodig. Een voorlicht tussen de 100 en 300 lumen is meestal voldoende om jezelf zichtbaar te maken voor andere weggebruikers zonder dat je ze verblindt. Het achterlicht kan vaak volstaan met 20 tot 50 lumen.
- Racefiets: voor de racefiets ligt het aantal lumen meestal tussen de 300 en 500 lumen voor het voorlicht. Je rijdt vaak sneller en hebt meer licht nodig om de weg goed te zien. Omdat je ook langere afstanden aflegt, moet je er bovendien voor zorgen dat je verlichting goed zichtbaar is voor andere verkeersdeelnemers, zodat je veilig kunt rijden, zelfs in het donker of bij schemering.
- Mountainbike: als je de natuur in trekt en door onverlichte bossen of bergen fietst, heb je veel krachtiger licht nodig. Verlichting van 1000 lumen of meer is dan ook vaak noodzakelijk om voldoende zicht te hebben op het pad voor je. Omdat je onregelmatige terreinen begaat, is het belangrijk dat het licht een breed en ver bereik heeft.
Draaibaarheid: sommige lampen zijn draaibaar, zodat je de hoek kunt aanpassen en het licht in de gewenste richting kunt richten. Dit kan handig zijn bij mountainbiken, waar je het licht kan richten op moeilijk zichtbare stukken van de weg.
Mountainbike: als je de natuur in trekt en door onverlichte bossen of bergen fietst, heb je veel krachtiger licht nodig. Verlichting van 1000 lumen of meer is dan ook vaak noodzakelijk om voldoende zicht te hebben op het pad voor je. Omdat je onregelmatige terreinen begaat, is het belangrijk dat het licht een breed en ver bereik heeft.
- Stadsfiets: als je voornamelijk door goed verlichte straten fietst, heb je niet extreem veel licht nodig. Een voorlicht tussen de 100 en 300 lumen is meestal voldoende om jezelf zichtbaar te maken voor andere weggebruikers zonder dat je ze verblindt. Het achterlicht kan vaak volstaan met 20 tot 50 lumen.
- Racefiets: voor de racefiets ligt het aantal lumen meestal tussen de 300 en 500 lumen voor het voorlicht. Je rijdt vaak sneller en hebt meer licht nodig om de weg goed te zien. Omdat je ook langere afstanden aflegt, moet je er bovendien voor zorgen dat je verlichting goed zichtbaar is voor andere verkeersdeelnemers, zodat je veilig kunt rijden, zelfs in het donker of bij schemering.
- Mountainbike: als je de natuur in trekt en door onverlichte bossen of bergen fietst, heb je veel krachtiger licht nodig. Verlichting van 1000 lumen of meer is dan ook vaak noodzakelijk om voldoende zicht te hebben op het pad voor je. Omdat je onregelmatige terreinen begaat, is het belangrijk dat het licht een breed en ver bereik heeft.
- Montage op het stuur: het voorlicht moet goed op het stuur van je fiets worden bevestigd, zodat het licht niet beweegt. De meeste voorlampen hebben een handige bevestiging die je eenvoudig kunt vastklikken en loshalen.
- Bevestiging van het achterlicht: het achterlicht kan meestal op de zadelpen of het frame van je fiets worden bevestigd. Kijk of het achterlicht stevig genoeg vast zit, maar ook makkelijk te verwijderen is.
- Waterdichtheid: aangezien je waarschijnlijk ook in slechte weersomstandigheden fietst, is het belangrijk dat je verlichting minimaal een waterdichtheid van IPX4 of hoger heeft.
- Draaibaarheid: sommige lampen zijn draaibaar, zodat je de hoek kunt aanpassen en het licht in de gewenste richting kunt richten. Dit kan handig zijn bij mountainbiken, waar je het licht kan richten op moeilijk zichtbare stukken van de weg.
Mountainbike: als je de natuur in trekt en door onverlichte bossen of bergen fietst, heb je veel krachtiger licht nodig. Verlichting van 1000 lumen of meer is dan ook vaak noodzakelijk om voldoende zicht te hebben op het pad voor je. Omdat je onregelmatige terreinen begaat, is het belangrijk dat het licht een breed en ver bereik heeft.
- Stadsfiets: als je voornamelijk door goed verlichte straten fietst, heb je niet extreem veel licht nodig. Een voorlicht tussen de 100 en 300 lumen is meestal voldoende om jezelf zichtbaar te maken voor andere weggebruikers zonder dat je ze verblindt. Het achterlicht kan vaak volstaan met 20 tot 50 lumen.
- Racefiets: voor de racefiets ligt het aantal lumen meestal tussen de 300 en 500 lumen voor het voorlicht. Je rijdt vaak sneller en hebt meer licht nodig om de weg goed te zien. Omdat je ook langere afstanden aflegt, moet je er bovendien voor zorgen dat je verlichting goed zichtbaar is voor andere verkeersdeelnemers, zodat je veilig kunt rijden, zelfs in het donker of bij schemering.
- Mountainbike: als je de natuur in trekt en door onverlichte bossen of bergen fietst, heb je veel krachtiger licht nodig. Verlichting van 1000 lumen of meer is dan ook vaak noodzakelijk om voldoende zicht te hebben op het pad voor je. Omdat je onregelmatige terreinen begaat, is het belangrijk dat het licht een breed en ver bereik heeft.
Draaibaarheid: sommige lampen zijn draaibaar, zodat je de hoek kunt aanpassen en het licht in de gewenste richting kunt richten. Dit kan handig zijn bij mountainbiken, waar je het licht kan richten op moeilijk zichtbare stukken van de weg.
- Stadsfiets: verlichting voor stadsfietsen is meestal ontworpen voor kortere ritten in goed verlichte gebieden. Het is vaak een praktische, eenvoudig te bevestigen lamp die je zichtbaar maakt voor andere weggebruikers. Het voorlicht is meestal niet te fel, maar wel sterk genoeg om te zorgen dat je opvalt in het verkeer.
- Racefiets: verlichting voor racefietsen is vaak lichter en aerodynamischer. Je hebt verlichting nodig die je zichtbaarheid garandeert zonder teveel gewicht toe te voegen aan de fiets. Aangezien je sneller rijdt, is het belangrijk dat het licht een behoorlijke afstand verlicht zonder dat het te veel energie verbruikt. Daarom kiezen veel wielrenners voor oplaadbare lampen met een goede batterijduur.
- Mountainbike: mountainbikers hebben verlichting nodig die een breed en krachtig licht uitstraalt, omdat ze vaak door donkere bossen, over rotsige paden of steile hellingen fietsen. Fietsverlichting mtb moet robuust zijn, goed bestand tegen schokken en regen, en tegelijkertijd een breed lichtveld bieden. Mountainbike verlichting is meestal veel sterker dan die voor stads- of racefietsen.
Mountainbike: als je de natuur in trekt en door onverlichte bossen of bergen fietst, heb je veel krachtiger licht nodig. Verlichting van 1000 lumen of meer is dan ook vaak noodzakelijk om voldoende zicht te hebben op het pad voor je. Omdat je onregelmatige terreinen begaat, is het belangrijk dat het licht een breed en ver bereik heeft.
- Stadsfiets: als je voornamelijk door goed verlichte straten fietst, heb je niet extreem veel licht nodig. Een voorlicht tussen de 100 en 300 lumen is meestal voldoende om jezelf zichtbaar te maken voor andere weggebruikers zonder dat je ze verblindt. Het achterlicht kan vaak volstaan met 20 tot 50 lumen.
- Racefiets: voor de racefiets ligt het aantal lumen meestal tussen de 300 en 500 lumen voor het voorlicht. Je rijdt vaak sneller en hebt meer licht nodig om de weg goed te zien. Omdat je ook langere afstanden aflegt, moet je er bovendien voor zorgen dat je verlichting goed zichtbaar is voor andere verkeersdeelnemers, zodat je veilig kunt rijden, zelfs in het donker of bij schemering.
- Mountainbike: als je de natuur in trekt en door onverlichte bossen of bergen fietst, heb je veel krachtiger licht nodig. Verlichting van 1000 lumen of meer is dan ook vaak noodzakelijk om voldoende zicht te hebben op het pad voor je. Omdat je onregelmatige terreinen begaat, is het belangrijk dat het licht een breed en ver bereik heeft.
Draaibaarheid: sommige lampen zijn draaibaar, zodat je de hoek kunt aanpassen en het licht in de gewenste richting kunt richten. Dit kan handig zijn bij mountainbiken, waar je het licht kan richten op moeilijk zichtbare stukken van de weg.
- Stadsfiets: verlichting voor stadsfietsen is meestal ontworpen voor kortere ritten in goed verlichte gebieden. Het is vaak een praktische, eenvoudig te bevestigen lamp die je zichtbaar maakt voor andere weggebruikers. Het voorlicht is meestal niet te fel, maar wel sterk genoeg om te zorgen dat je opvalt in het verkeer.
- Racefiets: verlichting voor racefietsen is vaak lichter en aerodynamischer. Je hebt verlichting nodig die je zichtbaarheid garandeert zonder teveel gewicht toe te voegen aan de fiets. Aangezien je sneller rijdt, is het belangrijk dat het licht een behoorlijke afstand verlicht zonder dat het te veel energie verbruikt. Daarom kiezen veel wielrenners voor oplaadbare lampen met een goede batterijduur.
- Mountainbike: mountainbikers hebben verlichting nodig die een breed en krachtig licht uitstraalt, omdat ze vaak door donkere bossen, over rotsige paden of steile hellingen fietsen. Fietsverlichting mtb moet robuust zijn, goed bestand tegen schokken en regen, en tegelijkertijd een breed lichtveld bieden. Mountainbike verlichting is meestal veel sterker dan die voor stads- of racefietsen.
Mountainbike: als je de natuur in trekt en door onverlichte bossen of bergen fietst, heb je veel krachtiger licht nodig. Verlichting van 1000 lumen of meer is dan ook vaak noodzakelijk om voldoende zicht te hebben op het pad voor je. Omdat je onregelmatige terreinen begaat, is het belangrijk dat het licht een breed en ver bereik heeft.
- Stadsfiets: als je voornamelijk door goed verlichte straten fietst, heb je niet extreem veel licht nodig. Een voorlicht tussen de 100 en 300 lumen is meestal voldoende om jezelf zichtbaar te maken voor andere weggebruikers zonder dat je ze verblindt. Het achterlicht kan vaak volstaan met 20 tot 50 lumen.
- Racefiets: voor de racefiets ligt het aantal lumen meestal tussen de 300 en 500 lumen voor het voorlicht. Je rijdt vaak sneller en hebt meer licht nodig om de weg goed te zien. Omdat je ook langere afstanden aflegt, moet je er bovendien voor zorgen dat je verlichting goed zichtbaar is voor andere verkeersdeelnemers, zodat je veilig kunt rijden, zelfs in het donker of bij schemering.
- Mountainbike: als je de natuur in trekt en door onverlichte bossen of bergen fietst, heb je veel krachtiger licht nodig. Verlichting van 1000 lumen of meer is dan ook vaak noodzakelijk om voldoende zicht te hebben op het pad voor je. Omdat je onregelmatige terreinen begaat, is het belangrijk dat het licht een breed en ver bereik heeft.
Draaibaarheid: sommige lampen zijn draaibaar, zodat je de hoek kunt aanpassen en het licht in de gewenste richting kunt richten. Dit kan handig zijn bij mountainbiken, waar je het licht kan richten op moeilijk zichtbare stukken van de weg.
Mountainbike: mountainbikers hebben verlichting nodig die een breed en krachtig licht uitstraalt, omdat ze vaak door donkere bossen, over rotsige paden of steile hellingen fietsen. Fietsverlichting mtb moet robuust zijn, goed bestand tegen schokken en regen, en tegelijkertijd een breed lichtveld bieden. Mountainbike verlichting is meestal veel sterker dan die voor stads- of racefietsen.
- Stadsfiets: verlichting voor stadsfietsen is meestal ontworpen voor kortere ritten in goed verlichte gebieden. Het is vaak een praktische, eenvoudig te bevestigen lamp die je zichtbaar maakt voor andere weggebruikers. Het voorlicht is meestal niet te fel, maar wel sterk genoeg om te zorgen dat je opvalt in het verkeer.
- Racefiets: verlichting voor racefietsen is vaak lichter en aerodynamischer. Je hebt verlichting nodig die je zichtbaarheid garandeert zonder teveel gewicht toe te voegen aan de fiets. Aangezien je sneller rijdt, is het belangrijk dat het licht een behoorlijke afstand verlicht zonder dat het te veel energie verbruikt. Daarom kiezen veel wielrenners voor oplaadbare lampen met een goede batterijduur.
- Mountainbike: mountainbikers hebben verlichting nodig die een breed en krachtig licht uitstraalt, omdat ze vaak door donkere bossen, over rotsige paden of steile hellingen fietsen. Fietsverlichting mtb moet robuust zijn, goed bestand tegen schokken en regen, en tegelijkertijd een breed lichtveld bieden. Mountainbike verlichting is meestal veel sterker dan die voor stads- of racefietsen.
Mountainbike: als je de natuur in trekt en door onverlichte bossen of bergen fietst, heb je veel krachtiger licht nodig. Verlichting van 1000 lumen of meer is dan ook vaak noodzakelijk om voldoende zicht te hebben op het pad voor je. Omdat je onregelmatige terreinen begaat, is het belangrijk dat het licht een breed en ver bereik heeft.
- Stadsfiets: als je voornamelijk door goed verlichte straten fietst, heb je niet extreem veel licht nodig. Een voorlicht tussen de 100 en 300 lumen is meestal voldoende om jezelf zichtbaar te maken voor andere weggebruikers zonder dat je ze verblindt. Het achterlicht kan vaak volstaan met 20 tot 50 lumen.
- Racefiets: voor de racefiets ligt het aantal lumen meestal tussen de 300 en 500 lumen voor het voorlicht. Je rijdt vaak sneller en hebt meer licht nodig om de weg goed te zien. Omdat je ook langere afstanden aflegt, moet je er bovendien voor zorgen dat je verlichting goed zichtbaar is voor andere verkeersdeelnemers, zodat je veilig kunt rijden, zelfs in het donker of bij schemering.
- Mountainbike: als je de natuur in trekt en door onverlichte bossen of bergen fietst, heb je veel krachtiger licht nodig. Verlichting van 1000 lumen of meer is dan ook vaak noodzakelijk om voldoende zicht te hebben op het pad voor je. Omdat je onregelmatige terreinen begaat, is het belangrijk dat het licht een breed en ver bereik heeft.
- Montage op het stuur: het voorlicht moet goed op het stuur van je fiets worden bevestigd, zodat het licht niet beweegt. De meeste voorlampen hebben een handige bevestiging die je eenvoudig kunt vastklikken en loshalen.
- Bevestiging van het achterlicht: het achterlicht kan meestal op de zadelpen of het frame van je fiets worden bevestigd. Kijk of het achterlicht stevig genoeg vast zit, maar ook makkelijk te verwijderen is.
- Waterdichtheid: aangezien je waarschijnlijk ook in slechte weersomstandigheden fietst, is het belangrijk dat je verlichting minimaal een waterdichtheid van IPX4 of hoger heeft.
- Draaibaarheid: sommige lampen zijn draaibaar, zodat je de hoek kunt aanpassen en het licht in de gewenste richting kunt richten. Dit kan handig zijn bij mountainbiken, waar je het licht kan richten op moeilijk zichtbare stukken van de weg.
Mountainbike: mountainbikers hebben verlichting nodig die een breed en krachtig licht uitstraalt, omdat ze vaak door donkere bossen, over rotsige paden of steile hellingen fietsen. Fietsverlichting mtb moet robuust zijn, goed bestand tegen schokken en regen, en tegelijkertijd een breed lichtveld bieden. Mountainbike verlichting is meestal veel sterker dan die voor stads- of racefietsen.
- Stadsfiets: verlichting voor stadsfietsen is meestal ontworpen voor kortere ritten in goed verlichte gebieden. Het is vaak een praktische, eenvoudig te bevestigen lamp die je zichtbaar maakt voor andere weggebruikers. Het voorlicht is meestal niet te fel, maar wel sterk genoeg om te zorgen dat je opvalt in het verkeer.
- Racefiets: verlichting voor racefietsen is vaak lichter en aerodynamischer. Je hebt verlichting nodig die je zichtbaarheid garandeert zonder teveel gewicht toe te voegen aan de fiets. Aangezien je sneller rijdt, is het belangrijk dat het licht een behoorlijke afstand verlicht zonder dat het te veel energie verbruikt. Daarom kiezen veel wielrenners voor oplaadbare lampen met een goede batterijduur.
- Mountainbike: mountainbikers hebben verlichting nodig die een breed en krachtig licht uitstraalt, omdat ze vaak door donkere bossen, over rotsige paden of steile hellingen fietsen. Fietsverlichting mtb moet robuust zijn, goed bestand tegen schokken en regen, en tegelijkertijd een breed lichtveld bieden. Mountainbike verlichting is meestal veel sterker dan die voor stads- of racefietsen.
Mountainbike: als je de natuur in trekt en door onverlichte bossen of bergen fietst, heb je veel krachtiger licht nodig. Verlichting van 1000 lumen of meer is dan ook vaak noodzakelijk om voldoende zicht te hebben op het pad voor je. Omdat je onregelmatige terreinen begaat, is het belangrijk dat het licht een breed en ver bereik heeft.
- Stadsfiets: als je voornamelijk door goed verlichte straten fietst, heb je niet extreem veel licht nodig. Een voorlicht tussen de 100 en 300 lumen is meestal voldoende om jezelf zichtbaar te maken voor andere weggebruikers zonder dat je ze verblindt. Het achterlicht kan vaak volstaan met 20 tot 50 lumen.
- Racefiets: voor de racefiets ligt het aantal lumen meestal tussen de 300 en 500 lumen voor het voorlicht. Je rijdt vaak sneller en hebt meer licht nodig om de weg goed te zien. Omdat je ook langere afstanden aflegt, moet je er bovendien voor zorgen dat je verlichting goed zichtbaar is voor andere verkeersdeelnemers, zodat je veilig kunt rijden, zelfs in het donker of bij schemering.
- Mountainbike: als je de natuur in trekt en door onverlichte bossen of bergen fietst, heb je veel krachtiger licht nodig. Verlichting van 1000 lumen of meer is dan ook vaak noodzakelijk om voldoende zicht te hebben op het pad voor je. Omdat je onregelmatige terreinen begaat, is het belangrijk dat het licht een breed en ver bereik heeft.